Jak vybrat virtuální asistentku

Předtím než začnete hledat služby virtuální asistentky je důležité si rozmyslet co vlastně od spolupráce očekáváte.

Důkladně si rozmyslete:

  • všechny činnosti, se kterými potřebujete pomoci,
  • časový horizont na jednotlivé úkoly, v případě pravidelných činností pak stanovte přibližný počet hodin strávených prací na těchto projektech (např. počet hodin za týden),
  • zda hledáte virtuální asistentku na jednorázovou výpomoc nebo na dlouhodobější spolupráci,
  • jaké zkušenosti a znalosti by virtuální asistentka měla mít,
  • finanční ohodnocení jaké jste ochotni investovat do služeb virtuální asistentky.

Na základě těchto informací pak oslovte virtuální asistentky. Některé se specializují pouze na určité činnosti (copywriting, zákaznická podpora na telefonu, správa a tvorba webů, zajišťování meetingů apod.), některé naopak nabízí celé spektrum služeb. Záleží jen na vašich potřebách které služby využijete.

Než si domluvíte spolupráci s virtuální asistentkou, určitě si vyžádejte nějaké reference, ukázky práce nebo odkaz na webové stránky. Předchozí klienti vám napoví jaká spolupráce s danou asistentkou byla a jaké zakázky již v minulosti zpracovávala. Některé servery jako Navolnenoze.cz nabízí přehlednou vizitku virtuální asistentky, včetně odkazů na webové stránky a sociální sítě, ale také přehledně představí zákazníky, které můžete přímo kontaktovat a na danou asistentku se i vyptat.

Ať už virtuální asistentku naleznete na základě internetového vyhledávače, konkrétního serveru nebo dáte na doporučení, určitě se vám budou hodit informace o tom, jak daná spolupráce vlastně funguje. O tom více v dalším článku.

2 thoughts on “Jak vybrat virtuální asistentku

  1. Odpovědět
    Iva - 21/08/2018

    Velmi pěkný článek, opravdu je potřeba si nejdříve ujasnit přesně co chceme po asistentce. Já využívám služeb http://comeflexoffice.cz/sluzby/virtualni-asistentka znáte? Máte s nimi nějakou zkušenost?

  2. Odpovědět
    Tereza Suchanová - 27/08/2018

    Milá Ivo, děkuji za Váš komentář. Je to přesně jak říkáte, nejdůležitější je vědět, s čím konkrétně potřebuji pomoci. Důležité také je, zda klient preferuje osobní přístup, který nabízejí samostatně pracující asistentky, nebo zda preferuje třeba nižší cenu, kterou mohou nabídnout firmy, které služby virtuálních asistentek nabízejí jako jednu z mnoha služeb, které poskytují. Konkrétně s firmou Comeflex Office zkušenosti nemám, takže nemohu posoudit. Tereza

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to top